Artikel – 3 minuten

‘Bouwen aan cultuur waarin feedback heel gewoon is’

Artikel – 5 min

‘Bouwen aan cultuur waarin feedback heel gewoon is’

Feedback geven en ontvangen wordt logisch onderdeel van de cultuur op dit kantoor. Om te blijven ontwikkelen en de samenwerking te verbeteren. Bouwen aan een sterke bedrijfscultuur helpt dit advocatenkantoor het verschil maken. Lees hoe de cultuurfocus hier onderdeel is van de bredere strategie.

Door Erik Jan Bolsius in het Advocatenblad

Toen de coronacrisis opkwam, hebben we meteen alle mogelijke vragen en situaties samen in kaart gebracht en beantwoord. Mediation is onderdeel van de nieuwe strategie van het kantoor. Corporate Antropoloog Judith Weuring is betrokken bij de implementatie ervan, want die ging niet vlot genoeg, vond men zelf. Weuring bracht de cultuur van het kantoor in kaart door interviews en observatie. ‘Het is een warm bad, echt een familiegevoel, maar er zijn ook spanningen door de snelle groei van het kantoor. In zo’n warme sfeer worden conflicten afgedekt met de mantel der liefde. Weuring zegt het voorzichtig, want ze bewondert het lef van het kantoor. ‘Openstaan voor feedback van buitenaf is wel een stap.’ Feedback geven en ontvangen wordt logisch onderdeel van de cultuur. ‘Om te blijven ontwikkelen en de samenwerking te verbeteren. De Generatie Z, die nu de arbeidsmarkt opkomt, wil graag uitgedaagd worden, die vindt feedback heel normaal. Feedback is in de advocatuur niet zo normaal als bijvoorbeeld in de new tech sector, dus ook hiermee maakt dit kantoor echt het verschil.’